torsdag, augusti 03, 2006

Vadå postverket?

Jag har alltid frågat mig varenda dag jag jobbat på Postterminalen i Årsta, varifrån kommer all jävla post? Varje dag kommer jag och driftsledarna tjatar var gång om att det är x miljoner brev som ska sorteras. Hur mycket av de där miljonerna är post som aldrig nådde fram? Är det någon som aktivt brevbombar någon? Eller är det helt enkelt för många invånare i detta land? Jag vet inte ens om jag vill tänka tanken på att jobba på den stora posttermnalen i Tokyo. Det bor ett par miljarder där och jamenar, de måste ju bokstavligen drunkna i post. Eller är post ett dött medium däröver? Alla hänger ju kaotiskt över sina mobiltelefoner och knappar på knapparna i hopp om att någon ska knappa in ett svar på andra sidan cyberrymden. *Suck*
Jag antar att du som sitter där och läser just stoppade ett brev på lådan och skrattade ondskefullt i hopp om att första brevbärare kommer få panik när det ankommer dit det ska följande dag.
Eller nått i den stilen...

Inga kommentarer: