måndag, januari 01, 2007

"Åhhh.... Jag blir så förbaskad"

Då var det typ nyår igen, denna gång blev det en av de värsta kvällarna i mitt liv. Det som från början var en trevlig kväll på Katarinavägen vart totalt kaotiskt förvridet till intetheten. Hade man istället tagit den där krångliga omvägen hade jag inte bara sluppit nästan få en dörr i huvudet. Jag hade förmodligen kunnat sitta ner som folk, och sluppit vara livrädd för poliser. Jag förstår inte vitsen med att sitta och trycka på och på tills något allvarligt nästan händer. Jag var minsan glad som tog mig ur den där folkmassan som i princip täckte hela Södermalmstorg. Men att inte det räckte. En kaxig och sur polis rycker tag i mig och säger de mest otrevliga saker och får det att se ut som om jag bryter mot lagen när jag i själva verket gör allt i min makt för att ta mig bort från platsen. Man vet ju aldrig vad som kunnat hänt, hon hade mycket väl kunnat få för sig att släpa in mig till polisbilen och slå mig både gul och blå, jamenar man har ju liksom hört en del om poliser under sina dagar...
Jag kan ju bara hoppas jag vågar mig i närheten av en sådan igen.
Gott Nytt J*vla År

3 kommentarer:

Anonym sa...

Du dök inte upp igår(Måndag), fuling där...
/Markus

Anonym sa...

tja! hittade din blogg här. Och jag tror vi har pratat förut för länge länge sen XD

Iaf så verkar du gilla Anza?
Jag kan ju glatt meddela dig att Anza kommer till Sverige i Februari!

Madden

Anonym sa...

Jösses pasta, Madden?! Det var inte igår.