onsdag, juli 16, 2008

Snape for president!

Äntligen, äntligen är boken slut. Harry Potter bok 7, den enda i serien jag köpte hamnade precis i min försäljningshög efter att ha avslutat den. Jag tyckte den var helt okej i början, den höll, den höll, och så... hmm... ungefär som en sån där kort romans, man blir kär, gör massa saker och så glömmer man bort allt som hänt och flyttar till nordpolen.

Jag gissar på att hela världens Harry Potter dyrkare kommer vilja bränna mig levande nu, men jag säger bara min åsikt, precis som ni säger eran (även om den i så fall är en aning våldsam).

Personligen så hatar jag Harry Potter (nu snackar vi rentav karaktären) och hans två medkompanjoner. Jag tyckte om karaktärerna i början, de var helt klockrena, sen vette tusan vad som hände, det är trevligt med karaktärsutveckling men jag tycker Harry mot slutet fick en aning för mycket pms-chocker och aggressioner över allt och alla, vilket blivit en smula drygt. Ron har förvandlats till känslosam emo och Hermione är typ besserwisser. *Suck*

Det finns dock karaktärer jag i början skydde och snarare nu avgudar, för att nämna några, typ Draco, Kreacher, Snape, Bellatrix... (nej, Vol*host*mort är inte med här)

För att inte tala om de som i princip varit oförändrat omtyckta, Hagrid, Luna, m.fl...

Avslutningsvis, feta hyllningar till Severus Snape, vi saknar dig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hajhaj, nu har jag hittat hit till din sida...Förstår inte varför jag bara sprang förbi den förut :)
Håller med om att Harry och hans gäng förändras lite väl mycket...Och jag tyckte egentligen inte om slutet på boken heller...Det blev på nåt vis lite för sockersött, men å andra sidan dog ju min favoritkaraktär Dobby så värre kunde det väl inte bli :P

Anonym sa...

Hej älskling, och välkommen :D Det var trevligt att du skrev, händer så sällan här annars.
Dobby var ju bara för söt, jag saknar honom redan, synd om stackarn =/