torsdag, oktober 12, 2006

En hyllning till (Nord)korea

Jag tycker det är riktigt kusligt hur pass egotrippad den här världen är. Jag förstår inte riktigt jänkarnas aggresiva bestörning över (Nord)koreas* kärnvapenprov. De sitter själva på tonvis med stridsspetsar redo att förvandla hela jorden till damm genom en knapptryckning. Är det nån skillnad när ett annat land plötsligt råkar ha det? Är det nån slags oskriven monopol på skiten eller? Har för mig att mängder av andra länder har minst en sån där mördarbomb, men inte har de fått nån slags sanktioner för det. Och varför blir det alltid ett sånt himla liv från just jänkarna så fort någon utanför deras gränser råkar nysa...
Varför har de massa skumma baser i andra länder? Hade jag haft makten i något sådant land hade jag minsan jämnat deras hemliga baser och suspekta flygbasmakapärer med marken på sekunden. Och hade de sagt sitt veto eller vem vet vad mot mitt land och bombat mig med flygvapen som de alltid tycks göra så hade väl världen förhoppningsvis reagerat, eller gått under framför Bush' nerblodade fötter.
Det finns förvisso vettiga människor i landet i väst, ett par kusiner och andra släktingar jag aldrig träffat, och de vettiga vänstermänniskor som vågar stå utanför. Men när får väl de göra sin röst hörd. Tyvärr tyckte ju alltför många att Bush skulle ha en till mandatperiod för att han gjorde sig kvitt de där terroristerna i öst. Frågan är vad det är han egentligen slåss emot. Tack vare honom har ett enormt masshat mot muslimer världen över fötts, något som får mig att börja bli riktigt mörkrädd..
Även om jag inte gillar kärnvapen alls tycker jag ändå om att (Nord)korea faktiskt vågar stå emot en sån terroriststat (eller vad man nu ska kalla det) som USA. För det är det inte många som verkar våga göra. Jamenar, när Sverige börjar ge med sig för jänkarnas krav på nersläckning av hemsidor på svensk mark. Då vet man ju inte vart det leder....

*(De som känner till Koreas historia vet säkerligen hur det ligger till och eftersom jag gärna ser ett enat Korea väljer jag att parentesera det tidigare nämnda)

Över och ut...

Inga kommentarer: