måndag, oktober 23, 2006

Möggeldamm....

Och DÄR åker en brandbil förbi. Fasen vad jag blir trött på folk som talar före tanken, dvs, säger det mest vettlösa skit utan att tänka på konsekvenserna. Något som resulterade i total nedervärdig sorg och förtvivlan den gångna helgen...
Jag funderade på Moderaternas s.k. jobbpolitik, jamenar den är ju jättebra, vipps så får folk inte råd att vara arbetslösa längre, utan blir numer uteliggare. Poff, där fick vi bort en hel drös med sånna där jobbiga arbetslösa människor (eller inte). Ärligt talat förstår jag inte hur långsiktigt de tänkt på det där. Hade herr finansminster brottom när han gjorde sin budget? En sån där sistaminuten sak som när man råpluggar alla 100 sidor inför tentan? Ännu är jag fortfarande studerande, men mina hopp på att få någon slags ersättning om jag inte kommer in på Banskolan går ju upp i rök då de avlivar studerandevillkoret. Dvs... jag kan bara få ersättning om jag haft jobb tidigare. Och det har jag ju verkligen inte... Hur fjänders tänker de egentligen? Jag vill förvisso inte att folk ska tvingas leva på ersättning, men så som de gör kommer folk att kastas ut i total ekonomisk fördärv... Mer än så tänker jag f.ö. inte gå in på skiten, för då bryter jag min huvudregel att aldrig gå in på politik.

Inga kommentarer: