måndag, september 15, 2008

Lyssna med öronen världen

Seriöst, börjar bli så trött på folk (med vissa undantag). Ni kan inte lyssna, eller tja, förmodligen lyssnar ni men inte fasen är det med öronen i varje fall, för det tycks inte komma till de rätta hörselnerverna precis. Vissa av er lyssnar med rätt sinnesorgan, och det tackar jag er för, ni kan känna er välkomna, ni vet vilka ni är, även om jag inte sagt det personligen, men ni andra, PLATS, sitt, håll käft och se nervösa ut.

I år efter år har jag gått och försökt få er att förstå vad jag säger, men ni har alltid uppfattat det efter egna önskemål, smak, tycke, lust, ork, whatever, alternativt påpekat att det är en småsak att lyssna på, att jag tjatar (varför? jo för att ni inte ville lyssna första gången till mina "småsaker"(som i mina ögon är mycket mer än bara småsaker)).

På sistone vågar man knappt öppna sin käft för då möts man av både det ena och det andra, samma gamla sak. Lämna mig ifred ber jag vissa av er om, men så fasiken heller, "hjälpa mig" vill ni, men ni inser inte att ni snarare "skälper". Inse att jag menar ifred med stort I, och inte ett ifred inom parentes. Och när ska ni lära er när ni är ute på för djupt vatten? Jag är förvånad att ni inte drunknat än bildligt talat. Och förresten, ett nej är ett nej, inte bara när det gäller våldtäkter, vill inte jag bli registrerad på random sida så vill jag inte det. Försök inte övertyga mig med massa funktioner som sägs vara bra. Drop it, or drop dead.

(Och vill återigen påminna om att detta bara gäller vissa, ni andra vet som sagt vilka ni är, förr eller senare, annars får ni väl fråga :P)

Inga kommentarer: