torsdag, juli 13, 2006

Jäkla stockholmare

(For your reference, the following text is in Swedish. Don't feel annoyed if some words sound like English words you shouldn't use in front of people..)

Då var man hemma igen, och vill redan åka tillbaka till Japan. Varför? Tja, den här asfrustrerande staden är full med nerdrogade svin som bara skiter i allt och hellre kastar en glass rakt i närmsta armhåla. Hela resan från T-centralen till Näckrosen satt någon på helspänn och skitade vilt ner sätena med sina namnlösa skor. En tant gick fram och skrek "håll käften" och en gubbe stirrade irriterat och viskade något som lät riktigt kusligt på finska till tanten med ögonlapp brevid.
På Gameshop säger killen i kassan ingenting mer än "mhm..", och ett diskret "tack" när jag lämnar fram pengar (jag undrar fortfarande om det verkligen var ett tack jag hörde...). I Japan fick man minsan höra typ 2-3 personer som skriker "IRASSHAIMASSE!!!!" och någon lämplig hälsningsfras typ Godmorgon... Och lika många vrålar "ARIGATOU GOZAIMASUH!!!!!!!!!!" när man lämnar butiken.
Sen var det ett jädrans tjöt i nallen (precis, en sån där brun sak med vitt pulver i man vinner på gröna lund) på vägen hem. Glada Agda skriker högt i telefonen att hon hittade Nils Bergh i Sollentuna, den mindre muntra Bert-Eric lackar ur på någon resebyrå för att hans biljett är blå och inte grön (jäkla intressant hörru...).
När jag då ska ta mig av vid Fridhemsplan så väller folk in utan att se sig för. Jag får armbåga någon i axeln (ja, jag vet att jag är lång) och få ett gräsligt "wtf?!" tillbaka inklusive moms.

Fasen vad jag saknar Zelda...

(Obs att namnen är fett påhittade..)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jotack, Stockholmare...

Jisses vad alla bloggar nuförtiden, jag måste ta och samla ihop en länklista.

Du glömde förresten nämna att japanerna låter som får när de häver ur sig itt "IRRASHAIMASEEEEEHEHEHEHEHEHEH!"

Anonym sa...

Ah visst ja. Det var ett väldans ekande när man gick in i affärerna.
Blog, tja, det är egentligen över min ork men en kompis fick mig att börja..