tisdag, juli 18, 2006

Vadå sommar?

Jag tvivlar starkt på att vi verkligen bor på norra halvklotet. Hur tusan kan det annars vara sommar nu? Det är ju banne mig svinkallt. Och så gjorde den mig sjuk på köpet. Jamenar, jag hade trott att jag skulle gå omkring med en vanlig höstsnuva (kanske troligt när man hoppar mellan 29*C till 16*C). Istället får man feber, som fortfarande håller i sig efter 5 dagar... Känns ungefär som huvudet blåst upp sig till en ballong. Jag kan inte gå rakt, det känns som det blåser 26 m/s i sidled, att gå upp för trappor känns som att bestiga berg. Och så blir man sådär rysligt känslig för temperaturer. Ligger och fryser trots två lager täcken på sängen, samtidigt blir det kokhett inne på dagarna, och någon skillnad blir det inte om man öppnar alla fönster som finns.
Dessutom tampas jag med en nedrans slempropp i halsen som bara hatar mig och gör att jag konstant hostar sönder bröstkorgen.
Om någon har ett mirakelmedel får ni gärna maila det bums. Det här suger...

Inga kommentarer: